خانه / پابلو پیکاسو – زندگینامه و بیوگرافی

پابلو پیکاسو – زندگینامه و بیوگرافی

زندگینامه پابلو پیکاسو

زندگینامه و بیوگرافی پابلو پیکاسو – پابلو روییس ای پیکاسو نقاش ، شاعر ، طراح صحنه ، پیکرتراش ، گراورساز و سرامیک کار اسپانیایی و یکی از برترین و تاثیرگذارترین هنرمندان سده ۲۰ میلادی

زندگینامه و بیوگرافی پابلو پیکاسو

پابلو روییس ای پیکاسو نقاش ، شاعر ، طراح صحنه ، پیکرتراش ، گراورساز و سرامیک کار اسپانیایی

و یکی از برترین و تاثیرگذارترین هنرمندان سده ۲۰ میلادی بود
او به همراه ژرژ براک ، نقاش و پیکرتراش فرانسوی ، سبک کوبیسم را پدیدآورد
از جمله آثار مشهور او می توان به دوشیزگان آوینیون و گرنیکا اشاره کرد
پیکاسو بیشتر عمر خود را در فرانسه به سر برد
او به دلیل جستجوگری ، نوآوری ، پرکاری و اثرگذاری بر معاصران ، یکی از مهم ترین هنرمندان سده بیستم به شمار می آید

دوره اولیه زندگی

وی در ۲۵ اکتبر سال ۱۸۸۱ در مالاگا ، یکی از شهرهای کشور اسپانیا ، زاده شده

و با نام پابلو دیه گو خوسه فرنسیسکو د پائولا خوان رمدیوس ترینیداد روییس ای پیکاسو غسل تعمید داده شد
او فرزند یک نقاش تحصیل کرده به نام جوز روییس بلنکوو ماریاپیکاسو بود که از سال ۱۹۰۱ نام خود را به نام خانوادگی مادرش تغییر داد
پابلو از همان دوران کودکی به نقاشی علاقه پیدا کرد

و از ده سالگی نزد پدرش که معلم یک آموزشگاه هنری بود

اصول اولیه نقاشی را فراگرفت و دوستانش را با کشیدن نقاشی بدون بلند کردن قلم یا نگاه کردن به کاغذ سرگرم می کرد

در سال ۱۸۹۵ به همراه خانواده به بارسلونا تغییر مکان دادند و پیکاسو در آن جا در آکادمی هنرهای عالی به نام لالنخا به تحصیل مشغول شد
در اوایل کار ، دیدار او از مکان ها و گروه های مختلف هنری تا سال ۱۸۹۹ در پیشرفت هنریش بسیار تاثیرگذار بود
وی تحصیلات خود را در فرانسه به پایان رساند
او نزد پدرش که استاد نقاشی بود به آموختن پرتره نگاری پرداخت و در سال ۱۹۰۳ مقیم پاریس شد

در سال های ۱۹۰۶ و ۱۹۱۰ ، به اتفاق ژرژ براک مکتب کوبیسم را پایه گذاری کرد
ژرژ براک ، از نخستین کسانی بود که سنجاق و میخ را با هم توام نمود و پیکاسو تخته و چیزهای دیگری را هم به آن افزود
پیکاسو در سبک خود شهرت فراوانی به دست آورد و پیروان فراوانی کسب نمود

آغاز فعالیت هنری – دوره آبی

پیکاسو زمانی که به کار مشغول نبود ، از تنها ماندن خودداری می کرد

و به همین دلیل در مدت کوتاهی حلقه دوستانش که شامل گیوم آپولینر ، ماکس ژاکوب و لئواستاین

و همچنین دو دلال بسیار خوب به نام های امبروز و برس ول بود ، شکل گرفت
در این زمان خودکشی یکی از دوستانش به روی پابلوی جوان تاثیر عمیقی گذاشت

و تحت چنین شرایطی دست به خلق آثاری زد که از آن به عنوان دوره آبی یاد می کنند
در این دوره بیشتر به ترسیم چهره آکروبات ها ، بندبازان ، گدایان و هنرمندان می پرداخت

و در طول روز در پاریس به تحقیق بر روی شاهکارهایش در لوور و شبها به همراه هنرمندان دیگر در میکده ها مشغول می شد
پابلو پیکاسو در دوره آبی بیشتر رنگ های تیره را در تابلوهای نقاشی خود به کار می گرفت
در دوره های آبی و گلفام استقلال هنری اش را بروز داد

اوضاع بحرانی اروپا ، جنگ داخلی اسپانیا و اشغال فرانسه توسط آلمانی ها

بر موضوع و محتوای هنر او اثری عمیق گذاشت و عناصر اساطیری و نمادین در آثارش رخ نمودند
تابلوی گرنیکا نمونه شاخص هنر تمثیلی او در این دوره است
او با بهره گیری از هنر بدوی ( مجسمه های کهن ایبریایی ، و صورتکها و تندیسهای آفریقایی ) ، در راهی تازه قدم گذارد
شاید پیکاسو طراحی را برترین وسیله برای انتقال بیواسطه قدرت ابداع خود می دانست
طراحی های دوره جوانی اش به دور از طبیعت گرایی و بری از هرگونه رونگاری ، بر اثر تجربه تجسمی به روی کاغذ ترسیم شده اند

دوره های هنری مختلف پابلو پیکاسو

پیکاسو دوره های هنری مختلف را گذراند که کمترین هنرمندی به چنین تجربه عظیمی دست پیدا می کند
یکی از مهم ترین دوره کاری پیکاسو چنان که پیش از این گفته شد ، دوره آبی بود
با وجود اینکه تعهدات کاری در فرانسه اواخر قرن نوزدهم و اوایل هنر قرن بیستم کم تر شده بود

شاید هیچ هنرمندی به اندازه پیکاسو در تعهد کاری خود ، تلخی زندگی را آن قدر بزرگ نمایش نداد
این تلخی منحصرا در دوره آبی ( ۱۹۰۴–۱۹۰۱ ) به اوج خود رسید

چنان که از مجموعه رنگ های مالیخولیایی آن دوره با سایه روشن آبی و حاشیه تاریک آن بر می آید

بدون شک زندگی در فقر خانوادگی در زمان جوانی در سال های اولیه زندگیش در پاریس

و برخورد با کارگران و گدایان اطراف خود درکشیدن پرتره شخصیت ها

با حساسیت و احساس ترحم هر چه بیشتر نسبت به آنها تاثیر زیادی گذاشته است
زن اطوکش در پایان دوره آبی با رنگهای روشن تر اما هنوز با طرح غم افزای شامل سفید و خاکستری

تصور اصلی فرسودگی و رنج پیکاسو را نشان می دهد
اگر چه واقعیت اقتصادی و اجتماعی در پاریس آن دوره ریشه کرده بود
رفتار دوستانه این هنرمند در این مورد که با خطوط زاویه دار و متقارن

دین هنری خود را با ترکیب خطوط امتداد داده شده و ظریف که با نفوذ به حقایق تجربی مورخ معروف ال گرکو به آنها رسیده بود

نمایش می داد و پیکاسو در آن جا این موضوع را با حضور تقریبا معنوی و خیالی از آن زن به عنوان مثالی از فقر و بدبختی آن دوره نشان داده است

دوره رز

در سال ۱۹۰۰ میلادی اولین نمایشگاه پیکاسو در بارسلونا تشکیل شد
در پاییز همان سال به پاریس رفت تا در آنجا مطالعاتی در ابتدای قرن جدید داشته باشد

و در آوریل ۱۹۰۴ در پاریس اقامت کرد و در آنجا به وسیله آثار امپرسیونیست خود به شهرت رسید
اما پس از مدت کوتاهی اقامت در فرانسه با تغییر ارتباطات

جعبه رنگ او به رنگهای قرمز و صورتی تغییر پیدا کرد
به همین دلیل به این دوره دوران صورتی پیکاسو می گویند
در این دوران پس از دوستی با برخی از دلالان هنر ، شاعر آن زمان ماکس ژاکوب و نویسنده تبعیدی آمریکایی

گرترود استاین و برادرش لئو که اولین حامیان او بودند

سبک او به طور محسوسی عوض شد به طوری که تغییرات درونی او در آثارش نمایان است

و تغییر سبک او از دوره آبی به دوره رز در اثر مهم او به نام دوشیزگان آوینیون نمونه ای از آن است

هنر مدرن تغییرشکل یافته – دوره آفریقایی

کار پابلو پیکاسو در تابستان سال ۱۹۰۶ ، وارد مرحله جدیدی شد که نشان از تاثیر هنر یونان شبه جزیره ایبری و آفریقا بر روی او بود

که به این ترتیب سبک را به وجود آورد که توسط منتقدین نقاش معاصر مورد توجه قرار نگرفت

سبک کوبیسم

در سال ۱۹۰۸ پابلو پیکاسو و نقاش فرانسوی ژرژ براک متاثر از قالب امپرسیونیسم فرانسوی

سبک جدیدی را درکشیدن مناظر به کار بردند که از نظر چندین منتقد از مکعبهای کوچکی تشکیل شده است
این سبک کوبیسم نام گرفت و بعضی از نقاشیهای این دو هنرمند در این زمینه آنقدر به هم شبیه هستند که تفکیک آنها بسیار مشکل است
سیر تکاملی بعدی پابلو در کوبیسم از نگاه تحلیلی ( ۱۱–۱۹۰۸ ) به منظر ساختگی و ترکیبی که آغاز آن در سالهای ۱۳–۱۹۱۲
بود ادامه داشت در این شیوه رنگ های نمایش داده شده به صورت صاف و چند تکه ، نقش بزرگی را ایفا می کند

و بعد از این سال ها پیکاسو همکاری خود را در بالت و تولیدات تئاتر و نمایش در سال ۱۹۱۶ آغاز کرد

و کمی بعد از آن آثار نقاشی خود را با سبک نئوکلاسیک و نمایش تشبیهی عرضه کرد
این نقاش بزرگ در سال ۱۹۱۸ با الگا ( Olgo ) ، رقاص بالت ازدواج کرد

و در پاریس به زندگی خود ادامه داد و تابستان هایش را نیز در کنار ساحل دریا سپری می کرد
از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۳۰ درگیر اختلاف عقیده با سوررئالیست ها بود

و در پاییز سال ۱۹۳۱ علاقه مند به مجسمه سازی شد

و با ایجاد نمایشگاه های بزرگی در پاریس و زوریخ و انتشار اولین کتابش به شهرت فراوانی رسید

پرتره فرناند با روسری زنانه سیاه

توجه پیکاسو در مدت کوتاهی از کشیدن نقاشی هایی با کنایه اجتماعی و مذهبی

به سوی تحقیق در فضای دیگر و خلق آثاری برد که اوج آن در مکتب کوبیسم به ثمر رسید
پرتره فرناند با روسری زنانه سیاه اثری در این مرحله کاری است
خیالی بودن تصویر با رنگ بندی مناسب و ضربه های قلم موی پرنشاط نشان از معشوقه او فرناند الیور می دهد

که روسری به سر کرد ، و سمبل هنر اسپانیایی او است
از ایجاد سبک شمایلی از صورت او با مشخصات خلاصه شده می توان افزایش علاقه پیکاسو را در خلاصه کردن ویژگی ها

و استحکام پیکرتراشی پیشگویی کرد که این تاثیر را در آثار بعدی او می بینیم

جنگ اسپانیا ، جنگ جهانی دوم و پس از آن

در سال ۱۹۳۶ جنگ داخلی اسپانیا شروع شد که تاثیر زیادی به روی پیکاسو گذاشت

به طوری که تاثیر آن را می توان در تابلوی گرنیکا ( ۱۹۳۷ ) دید
در این پرده نقاشی بزرگ ، بی عاطفگی ، وحشی گری و نومیدی حاصل از جنگ به تصویر کشیده شده است
پابلو اصرار داشت که این تابلو تا زمانی که دموکراسیـ کشور اسپانیا به حالت اول برنگردد به آنجا برده نشود
این تابلوی نقاشی به عنوان یکی از پرجاذبه ترین آثار در موزه مادرید سال ۱۹۹۲ در معرض نمایش قرار گرفت

حقیقت این است که پیکاسو در طول جنگ داخلی اسپانیا ، جنگ جهانی اول و دوم کاملا بی طرف بود

از جنگیدن با هر طرف یا کشوری مخالفت می کرد

او هرگز در این مورد توضیحی نداد
شاید این تصور به وجود آید که او انسان صلح طلبی بود

اما تعدادی از هم عصران او از جمله براک بر این باور بودند که این بی طرفی از بزدلی اش ناشی می شد
به عنوان یک شهروند اسپانیایی مقیم پاریس هیچ اجباری برای او نبود که در مقابل آلمان در جنگ جهانی مبارزه کند

یا در جنگ داخلی اسپانیا ، خدمت برای اسپانیایی های خارج از کشور کاملا اختیاری بود

و با وجود اظهار عصبانیت پیکاسو نسبت به فاشیست در آثارش ، هرگز در مقابل دشمن دست به اسلحه نبرد
او با وجود کناره گیری از جنبش استقلال طلبی در ایام جوانیش

حمایت کلی خود را از چنین اعمالی بیان می کرد و بعد از جنگ جهانی دوم به گروه کمونیست فرانسه پیوست

و حتی در مذاکره دوستانه بین المللی در لهستان نیز شرکت کرد

اما نقد ادبی گروهی از رئالیستها در مورد پرتره استالین ، علاقه پیکاسو را به امور سیاسی کمونیستی سرد کرد

آثار متاخر

پیکاسو در سال ۱۹۴۰ به یک گروه مردمی ملحق شد

و شمار زیادی از نمایشگاه های پیکاسو در طول زندگی این هنرمند در سالهای بعد از آن برگزار شد

که مهم ترین آن ها در موزه هنر مدرن نیویورک در سال ۱۹۳۹ و در پاریس در سال ۱۹۵۵ ایجاد شد
در ۱۹۶۱ ، این نقاش اسپانیایی با ژاکلین روک ازدواج کرد و به موگینس نقل مکان کرد
پابلو پیکاسو در آنجا خلق آثار با ارزش خود همانند نقاشی ، طراحی ، عکس های چاپی ، سفال گری و مجسمه سازی را

تا زمان مرگش یعنی هشتم آوریل سال ۱۹۷۳ در موگینس فرانسه ادامه داد

پابلو پیکاسو در سال های هشتاد یا نود سالگی

در سال های هشتاد یا نود سالگی ، انرژی همیشگی دوران جوانیش بسیار کمتر شده بود و بیشتر خلوت می گزید
همسر دوم او ژاکلین روک به جز مهمترین ملاقات کنندگانش و دو فرزند پیکاسو ، کلاد و پالوما و دوست نقاش سابقش ، فرانسواز ژیلو

به کس دیگر اجازه ملاقات با او را نمی داد
گوشه گیری پابلو پیکاسو بعد از عمل جراحی پروستات در سال ۱۹۶۵ بیشتر شد

و با اختصاص دادن تمام نیرویش به کار ، درکشیدن تابلو جسورتر گشت

و از سال ۱۹۶۸ تا سال ۱۹۷۱ سیل عظیم نقاشی هایش و صدها قلم زنی بشقاب مسی در معرض دید عموم قرار گرفت
این آثارش در این زمان توسط بسیاری از رویاپردازان نادیده گرفته شد

به طوریکه داگلاس کوپر ، آثار پایانی او را به عنوان آثار یک پیرمرد عصبانی در اتاق مرگ نامید
پیکاسو همچنین مجموعه ای قابل توجه از آثار دیگر نقاشان معروف هم دوره خود مانند آنری ماتیس را نگهداری می کرد

و چون هیچ وصیت نامه ای در زمان مرگش نبود به عنوان مالیات ایالتی فرانسه ، بعضی از آثار و مجموعه های او به دولت داده شد

پابلو پیکاسو و ابداع و نوآوری سبک ها

این نقاش و مجسمه ساز اسپانیایی با خلق آثارش گام مهمی در هنر مدرن برداشت
او در ابداع و نوآوری سبک ها و تکنیک های نقاشی بی نظیر بود

و استعداد خدادادی او به عنوان یک نقاش و طراح بسیار قابل اهمیت است
او در کار کردن با رنگ روغن ، آبرنگ ، پاستل ، زغال چوب ، مداد و جوهر بسیار توانا بود

و با ایجاد آثاری در مکتب کوبیسم استعداد بی نظیر خود را به بهترین شکل به کار گرفت

و با وجود آموزش محدود علمی ( که تنها یک سال از دوره تحصیلاتی را در آکادمی رویال مادرید به پایان رساند

) تلاش هنرمندانه ای را در تغییر جهت فکری خود انجام داد
از پابلو پیکاسو به عنوان پرکارترین نقاش تاریخ یاد می شود
در حالیکه دوستانش به او توصیه می کردند که در سن هفتاد و هشت سالگی دست از کار بردارد

اما او مخالفت می کرد
مرگ او در حالی به وقوع پیوست که با تعداد زیادی تابلو و آثار ارزشمند

مرکب از علائق شخصی و به دور از در نظر گرفتن بازار هنر یک ثروتمند محسوب می شد

و اخیرا در سال ۲۰۰۳ خویشاوندان پیکاسو موزه وقف شده ای را در زادگاه پیکاسو یعنی مالاگا به نام موسیو پیکاسو مالاگا راه انداختند

مرگ پابلو پیکاسو

وی در ۸ آوریل ۱۹۷۳ ، در اوج دلباختگی اش به ژاکلین درگذشت

و ژاکلین روک نیز ، که پس از پیکاسو شدیدا از نظر روحی دگرگون شده بود

در سال ۱۹۸۶ ، با شلیک گلوله خودکشی کرد

سبک و تکنیک پابلو پیکاسو

او در مجسمه سازی ، حکاکی روی چوب ، سفالگری ، سرامیک ، چاپ سنگی ( لیتوگرافی ) و معماری تبحر داشت
او مکتب کوبیسم را به همراه ژرژ براک در میان نقاشان جا انداخت

و فن اختلاط رنگ بر پرده نقاشی را به عالم هنر معرفی کرد
پیکاسو علاقه خاصی به زنها داشت

و غیر از اینکه در زندگی غرق آنها بود تا مدت ها نقاشی های وی مشخصا تنها راجع به زنها بود

و دوره اول هنری وی در طبقه بندی ها بنامهای است
در دوران آبی سبک کاری وی اغلب شامل سایه های آبی کشیده شده از اجسامی بود

که تنها به نیمی از آنها به تصویر کشیده می شد
در دوران رز از آبی به سمت صورتی تمایل پیدا کرد و نقاشی های وی به دنیای واقعی نزدیکتر شدند
او سپس به سبک کوبیسم روی آورد که در آن اشیا را توسط اشکال ساده هندسی به تصویر کشاند

آخرین دوره کاری پابلو پیکاسو

آخرین دوره کاری پیکاسو دوره سورئالیستی است که از ۱۹۲۴ آغاز می شود ؛ ولی همیشه فاصله اش را با سورئالیستها حفظ کرد
پیکاسو و هنرمندان سورئالیست جهان در اصول بنیادی

بدین معنا که هنر قادر است آنچه را که طبیعت و عقل نمی توانند ابراز کنند نشان دهد ، موافقت داشتند

ولی اختلاف اساسی بسیاری بین پیکاسو و سورئالیست ها وجود دارد

به عقیده آنها ، پیکاسو به دنیای خارج و مضمون وابستگی بسیار دارد

و از دنیای اوهام و رؤیاها بسیار دور است

معشوقه های پابلو پیکاسو

معشوقه ها و دوست دختران وی از جمله فرانسیس گیلوت ، موضوع اثرهای هنری وی بودند

و نقش مهمی را در خلق برخی از بهترین آثار پیکاسو داشتند
کوبیسم در سالهای تعیین کننده ۱۴–۱۹۰۷ به عنوان جدیدترین و بانفوذترین سبک هنری قرن بیستم بسیار مورد توجه قرار گرفت و وسعت پیدا کرد
زمان قطعی توسعه آن در طول تابستان ۱۹۱۱ اتفاق افتاد

همان موقعی که پابلو پیکاسو و جرجیس براک پا به پای هم به این سبک نقاشی می کردند
تنگ ، کوزه و کاسه میوه مراحل اولیه این سبک نقاشی پیکاسو را نشان می دهد
سطوح آن با صراحت به چند قسمت تقسیم شده اما با این وجود به طور پیچیده ای چند تکه نشدند
از نظر شکل و قالب توده ای از خیال و وهم را در خود نگهداشته و با وجود این که از وجه دراماتیکی آن کاسته شده است ، اما قابل چشم پوشی نیست

در سیر تحولی این سبک ، براک و پیکاسو کوبیسم تحلیلی را تقریبا در موضوع اختلال حواس کامل به وجود آوردند

که در بین آثار پیکاسو ارگ زن ترکیب گیج کننده ای از این نوع بود

مرگ کوبیسم

چندی بعد پیکاسو مرگ کوبیسم را با یادگاری زندگی آرام ماندولین و گیتار در طول مهمانی شب نشینی در پاریس

در حضور شرکت کنندگان که فریاد می زدند پیکاسو در میدان رقابت مرد اعلام کرد
این مهمانی در آخر شب با یک شورش و آشوب به پایان رسید و تنها با ورود پلیس فرونشانده شد

سری تابلوهای رنگ آمیزی شده بعدی پیکاسو در سبک کوبیسم

با ترکیبی شجاعانه در شکل های به هم پیوسته چنین قضاوتی را بی اعتبار می کند

و در پایان از روش تکنیکی کارش به دفاع می پردازد
اما هنرمند حقیقتا در پی احیای کشفیات قبلی خود نبود
واضح است که تصاویر بنیانی و نماهای اشباع شده گواهی به قدردانی او از پیشرفت همزمان در نقاشی سورئالیست می دهد

که مخصوصا این تاثیر از آثار آندره ماسون و خوان میرو برخاسته است

کوبیسم ترکیبی

بعد از نمایش قطعه ای از موضوع خاموش سازی و کاهش نور در ۱۹۱۱

در سالهای بعد پیکاسو و براک تصورات ذهنی بیش تری را در نقاشی های خود به کار بردند که معمولا از محیط هنرکده ها و کافه ها گرفته می شد

و بدون کنار گذاشتن شیوه های کوبیسم تحلیلی ، شیوه جدیدی را توسعه دادند که به کوبیسم ترکیبی از آن نام برده می شد
در این نوع سبک ترکیباتی را با رنگهای متنوع و به طور وسیع تر به وجود آوردند

و در تابستان سال ۱۹۱۲ ، براک اولین مقوایی را که چسب و گل رس و چیزهای دیگر را به آن می چسبانند ساخت

و پیکاسو نیز در تابلوی پیپ ، گیلاس جام و عرق ویوکس از همین شیوه پیروی کرد

و کدری رنگ های کارهای قبلی او از بین رفت و شفاف شد

و شفافیت این مورد با نشان دادن قسمت هایی از گیتار در پشت گیلاس نشان داده شده است

و نیز مطمئنا فضایی را بین دیوار و صفحه تصویر اشغال می کند و موقعیت های نسبی در تابلو کاملا دو معنایی هستند

پابلو پیکاسو در فعالیت هنری خود

از سال ۱۹۲۷ تا سال ۱۹۲۹ پابلو پیکاسو در فعالیت هنری خود

از میان روش های کاری خود استقلال خود را به طور استادانه ای در آثارش به دست آورد

و در دنباله کارهای گوناگون بهترین مثال موجود ، تابلوی کارگاه هنری ( ۲۸–۱۹۲۷ ) است

که به سبک کوبیسم ترکیبی به تصویر کشیده شده است که به اجرای مقتدر و برجسته تبدیل شده است

تقابل خطوط با قواعد هندسی مشخص پیکر مجسمه های آن زمان پیکاسو را تداعی می کند
تصاویر در کارگاه هنری می تواند با مجسمه نیم تنه در سمت چپ

و پرتره تمام قد در سمت راست به شکل ابتکاری بسیار عالی قابل تشخیص باشد

او به میل بینندگان برای اعتقاد به حقیقت اشیای نمایش داده شده تکیه می کند

و مجسمه نیم تنه در این تابلو که سه چشم دارد

ممکن است ویژگیهای شخصیتی پیکاسو را در اثر هنری خود منعکس سازد
مطلبی که می توان از روی این تابلوهای پرارزش فهمید این است که

اثر متقابل حقیقت و خیال ، دغدغه مهمی در تمام طول زندگی پیکاسو بود

آثار پابلو پیکاسو

بالاترین قیمت پرداخت شده برای نقاشی پابلو پیکاسو ۱۲۶٫۴ میلیون دلار به تابلویی به نام پسری با پیپ بود

که در تاریخ مه ۴ ، ۲۰۰۴ به فروش رفت
در نوامبر ۲۰۱۰ بیش از ۲۷۰ اثر ناشناخته از پیکاسو در فرانسه و در منزل پیرمردی کشف شد
تک تک تابلوها و طرح های پیکاسو ، یادداشت های روزانه اوست

و مجموعه آنها کتاب زندگی او یا به بیان دیگر اتوبیوگرافی اش محسوب می شوند
تابلوی گرنیکا ( نقاشی ) ی او مهمترین اثر هنری متعهد که بیش از میلیون ها تراکت و اعلامیه تبلیغاتی در معرفی وحشت جنگ

ویرانی و قتل عام مردمان بی گناه یک شهر بی دفاع زیر اولین بمباران هوایی قرن بیستم در جامعه جهانی تکثیر کرد ، شناخته شد

و تابلوی دوشیزگان آوینیون اش بزرگترین اثر هنری قرن بود
تابلوی نقاش و مدلش از کارهای پیکاسو در ابعاد بزرگ است که در موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می شود

پابلو پیکاسو

منبع : fa.wikipedia.org

همچنین بخوانید : جملات زیبای پابلو پیکاسو

برچسب ها : ,

همچنین ببینید

فرناندو پسوا – زندگینامه و بیوگرافی

فرناندو پسوا – زندگینامه و بیوگرافی

زندگینامه فرناندو پسوا زندگینامه و بیوگرافی فرناندو پسوا – فرناندو آنتونیو نگورا د سیبرا پسوآ …

کامنت لطفا نظـــر خود را درباره این صفحه در بخش کـــامــنت بیان کنید کامنت

یک دیدگاه

  1. french wine scam

    The first and the greatest similarity is the fact that in forex and also in gambling our income is not guaranteed.
    It is pretty tricky to get money to get a beginner.
    Poker and trading are serious organizations. But lots of folks
    believe these organizations can give them quick money.
    Lots of people don’t understand neither
    mechanics nor rules about these areas. I know most men and women who started trading
    and also lose profit a couple of months. I understand most men and women that started
    playing poker and also drop all the amount of
    money. They believed that they would become rich in a couple of weeks.

    And this sort of thoughts are not going to cause you
    to successful player or trader. In this respect poker
    and trading are very similar.

    diets-usa.com/3-harmful-foods-avoid/amp/